5 onmisbare tools voor ondernemers

16 januari 2023 14:35

5 onmisbare tools voor ondernemers

Er bestaan tools die het leven van een ondernemer vele malen makkelijker kunnen maken. Denk hierbij aan het makkelijk managen van een project of een tool die je helpt contact te houden met werknemers in een groot bedrijf. Voorheen diende je wellicht voor elk vraagstuk een specialist in te huren, maar tegenwoordig heb je voor bijna alles een online tool die jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen. In dit artikel vertellen wij jou meer over de 5 meest belangrijke en onmisbare tools.

Hotjar

Hotjar is een tool die je laat leren van je klanten. Niet alle websitebezoekers gaan over tot een conversie en Hotjar helpt jou met het zoeken naar de reden hiertoe. Je krijgt inzicht in het klantgedrag door middel van een Heatmap, enquête en feedback van klanten. Deze drie factoren zullen je helpen met de klant beter te begrijpen en verbeteringen toe te passen die het conversie aantal gaan laten groeien.

SimilarWeb

Bevindt jouw bedrijf zich in een sector met een hoog concurrentiegehalte? Je zit momenteel waarschijnlijk bovenop je eigen online marktaandeel. SimilarWeb geeft inzicht in de huidige informatie binnen de markt en geeft je de mogelijkheid om jouw aandeel zowel in beeld te krijgen als te vergroten. Je verkrijgt hiermee inzicht in de concurrenten en sector plus de salesstrategie van bedrijven die vergelijkbaar zijn. Met SimilarWeb verkrijg je nieuwe kansen en leer je nieuwe partners en klanten kennen.

Zapier

Gegevens van klanten bevinden zich vaak in verscheidene soorten systemen en apps. Echter, er is tegenwoordig een mogelijkheid om tijd te besparen en vele malen slimmer te werken door middel van het automatiseren van een workflow. Zapier helpt door apps met elkaar te verbinden en bepaalde processen te automatiseren. Een voorbeeld hiervan is Typeform en Excel. Heb je een enquête ingevoerd in Typeform, dan kan Zapier je helpen om de antwoorden hierop automatisch op te slaan in Excel.

Monday

Werk jij bijvoorbeeld bij een grote belastingadviseur in Maastricht, of een ander bedrijf met veel medewerkers? Monday verzorgd een centrale plaats waar alle taken en werkzaamheden van medewerkers opgeslagen kunnen worden. Iedere medewerker weet op deze manier wat de taken van de dag zijn en welke doelen behaald dienen te worden. Gebruikers van de app kunnen bepaalde lijsten aanmaken met hierin hun taken en kunnen zelfs een deadline aan de taken koppelen. Elke taak kan gekoppeld worden aan een individueel persoon met een status die veranderd kan worden aan de hand van de voortgang van de taak. Monday is eigenlijk een online to-do-list waar een geheel team gebruik van kan maken. Medewerkers kunnen ook commentaar geven bij taken of eventueel een bestand toevoegen aan een taak.

Trello

Trello is een projectmanagement tool die er ook nog eens leuk uit ziet. Het helpt om een bepaalde orde te scheppen in de chaos die hoort bij een project waaraan meerdere mensen werken. Er kunnen meerdere projecten worden toegevoegd en bestanden, deadlines en mensen die op de hoogte willen worden gehouden. Voor grote bedrijven zoals bijvoorbeeld die belastingadviseur in Maastricht is een tool als dit niet meer weg te denken.

terug

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.